dimarts, 14 d’agost del 2012

Holanda. Dia 9. Amsterdam

Avui faig trampa, perquè avui no és avui sinó ahir. Ahir estava molt cansada i no podia més i vaig deixar el post pendent de començar. Em sap greu perquè no serà tant fresc i immediat...però quan portem tants dies de vacances ja estic feta pols i no agunto massa. Escric el post des de l'aeroport esperant per tornar a casa, potser no és el millor moment.

Ahir vam tenir un dia mogudet. A primera hora van anar a fer una volteta pels canals a peu, guia en mà, seguint el curs de l' aigua i amb el cap enlaire mirant les cases. A mig matí vam anar a fer un free- tour per la ciutat. No n'haviem fet mai cap i no sabiem con funcionava. Just abans de marxar cap aquí a la nostra perruqueria comentant que marxaven de viatge ens van explicar aquesta possibilitat. No hi haviem pensat més fins que buscant on menjar pels blogs en vam tornar a veure la referència. Ens va semblar un sistema interessant i vam decidir provar-ho. El tour va durant unes tres hores ( potser una mica més per les pauses per la pluja) . Ens van donar una idea de la ciutat, la seva història i altres curiositats. Si hi haguéssim pensat abans aquesta és una bona manera de començar a conèixer un lloc. Dinar holandès ( o això ens van dir).
A la tarda teniem entrades per la casa d'Anna Frank a les 6 i vam aprofitar l'estoneta que ens quedava per anar al mercat de les flors a comprar bulbs de tulipes . Em fa ilusió que al setembre o a l'octubre poder plantar-los i al febrer següent tenir plantes que em recordin les vacances. Ja us les ensenyarem si aconseguim que surtin. Vam visitar la casa d'Anna Frank. No sé massa bé que dir-ne , els horrors de la guerra tots els conèixem i potser em van impressionar més altres històries que vam escoltar al museu de la ciutat o que ens va explicar el guia. Crec que tot i així és un imprescindible , sobretot pels que hagin llegit el llibre.



Al vespre un mini passeig pel Barri Vermell. Tot i que estic d'acord amb la política sobre prostitució que segueix Holanda, no deixa de sorpredre'm. L' altra cosa que tampoc no em deixa de sorprendre és el fet que només hi hagi dones, i estem parlant de l'Amsterdam del SXXI.

4 comentaris:

  1. Nosaltres també vàrem visitar el Mercat de les Flors... però no era cap mini-tour... és que nosaltres vàrem anar absolutament al nostre aire, totalment... Teníem la "base" a Amsterdam i, d'allí, en tren, un dia el vàrem passar a Rotterdam, un altre dia vàrem anar al mercat del formatge a Alkmaar, un matí vàrem visitar Haarlem, que em va agradar molt... i també, en tren, cap a Den Haag, que jo volia veure el Tribunal Internacional de Justícia (Deformació professional) :-P

    I l'única cosa que sí "ens vàrem apuntar", però que no estava previst, sinó que ho vàrem decidir sobre la marxa, va ser a una excursió d'una tarda a Marken i Volendam, que també em va agradar molt ;-))

    Saps que em va fer molta il·lusió visitar d'Amsterdam? (a part del Museu Van Gogh, clar!)... El Begijnhof :-))

    Nosaltres no vàrem visitar la casa d'Anna Frank... sempre que, passejant, passàvem pel davant, hi havia una cua immensa que desanimava :-)

    ResponElimina
  2. ara que ja no hi ha diari de viatge tampoc hi ha posts??

    ResponElimina
  3. Assumpta: La visita amb guia ens va servir perquè ens expliquessin més coses i curiositats de llocs que ja haviem visitat, per això deiem que potser hagués estat interessant fer-ho el primer dia per agafar una idea general de la ciutat. Pel que fa a la casa d'Anna Frank, el truc està en tenir entrada anticipada amb dia i hora . No t'has d'esperar gens.

    Begijnhof em va agradar és un recer de tranquilitat allà al mig. Com ja et pots imaginar, no comparteixo ni entenc el perquè d'aquest semi aillament voluntari.

    Pel que expliques vau fer molta feina quan vau ser a Amsterdam. aquestes ciutats que estan per sobre Amsterdam s'hauran d'esperar a que hi tornem :)

    Pons: ja veus el blog està una mica-molt abandonat. Tot i així en martí té dos post de llibres programats i jo tinc tres ressenyes pendents. D'holanda encara queda un post amb coses utils per si algú s'anima

    Veig qe des d'Amsterdam vau fer molta feina

    ResponElimina
  4. Aaaah! Està bé això del truc ;-)))

    Nosaltres vàrem comprar les entrades pel Museu Van Gogh i pel Rijksmuseum a l'hotel mateix! Quan vàrem descobrir que les podíem comprar allí vàrem pensar que ens estalviaríem temps... i, ara que ho penso, potser també n'haguessin tingut de la casa d'Anna Frank... no hi vàrem pensar! :-)

    L'Hotel estava molt a prop de l'Estació Central de tren (ja el vàrem triar així amb tota la intenció de que ens fos molt fàcil la comunicació per ferrocarril)... El primer dia ja hi vàrem anar, tot passejant, per veure com era, si era fàcil moure's per allí, i, la veritat, crec que jo em perdria més fàcilment per Sants que allí.

    Oh, quins records!! :-)))

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions