dimarts, 22 de maig del 2012

Apalabrados. M’he enganxat!


No em costa gaire enganxar-me a les noves aplicacions; ho sé. Si més no, aquesta no fa mal a ningú i m’obliga a pensar una mica. Apalabrados és el Scrabble de tota la vida passat a Internet. La única restricció és  que només poden jugar dues persones, la resta és pràcticament el mateix però té l’avantatge que no cal que busquis al diccionari si les respostes que poses són correctes i pots provar tantes combinacions com vulguis abans de posar la teva paraula. Es pot jugar  en català  i en d’ altres llengües. N’havia llegit alguna cosa al diari, ho vaig provar i la veritat és que és entretingut. Tampoc t’obliga a gaire. Una partida ,si tots dos van per feina, pot durar mitja hora, però també pot durar quatre dies; tu contestes i quan l’altra persona ho veu, contesta, però potser  és l’endemà. 

Així que ho reconec, jugo, i moltes vegades dos o tres partides a la vegada. Potser no em contesta ningú en tota una hora, o bé contesten tots a la vegada. Com que no tinc cap pressió de temps per tirar tampoc passa res. No us penseu, no sóc dels més enganxats que hi ha. Jugo a la tarda quan sóc a casa tranquil·lament o el cap de setmana. Segur que heu vist gent que mentre és al tren, supermercat o qualsevol altre lloc l’hi sona l’a un avis al mòbil i mira que pot tirar. Si hi heu jugat segur que heu reconegut el soroll; sinó us puc assegurar que ho heu vist però no ho heu reconegut. Encara no he arribat a aquest punt, només ho faig des de casa, però s’ha de reconèixer que hi ha molta gent enganxadíssima.

Amb qui jugues? Amb qui vulguis: coneguts o desconeguts. De fet si trobes alguna persona d’un nivell similar al teu , acostumes a fer més d’una partida ja que és molt més divertit guanyar o perdre per poc que guanyar sense emoció. Últimament jugo molt amb una altra persona, no se qui és, però que les últimes cinc partides s’han decidit a favor d’un o altra a la última tirada estrictament parlant, abans guanya un i amb la última tirada l’altra el passa i acaba. La única cosa que no m’agrada: quan em tiren paraules inexistents i la màquina les deixa passar, però es un mal menor que, si algun dia fa falta per guanyar a la última tirada, no dubteu que ho faré servir!

9 comentaris:

  1. a que no t'enganxes tu? això si més no és educatiu, doncs apa a jugar a scrable, jo el tinc de petita en castellà i es deia intelect. Amb la meva germana no s'hi pot jugar, sempre guanya, ja se sap, coses de filòlegs!

    ResponElimina
  2. Hehehehe entre les granges i això!! ai, MIREIAAAA!! ;-))

    Per cert, ma germana també tenia l'Intelect ;-)

    ResponElimina
  3. Eiiii!!!! que la del post no sóc jo. Que el que està enganxat és en Martí... recordeu no tots els post són meus!

    ResponElimina
  4. Doncs, Martí tens la culpa que hagi entrat i també estigui jugant. Ja m'han demanat per quedar! La gent està molt malament!!!

    ResponElimina
  5. Ja m'ho han dit més d'un, aixó que enganxa! a gaudir-ne!!!

    ResponElimina
  6. Joana: es un joc per internet però vigila amb això de les cites
    Assumpta: la Mireia juga però no tant, ara mateix ni granjeta ni apalabrados, només desquiciada amb la feina
    Rits: sí, enganxa, però tampoc es greu, oi?

    ResponElimina
  7. Jo tinc partides amb una Mireeia i dos numeros més i una Mireia amb cognom, no seràs pas tu alguna d'elles?

    ResponElimina
  8. Núria, no sóc jo. El meu nick és invent. original eh? Com que no vaig poder posar Mireia sol vaig aprofitar el nom del bloc

    ResponElimina
  9. AVISEU

    Esteu avisats.
    Es que encara no m'ha quedat clar qui juga...

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions